woensdag 26 december 2012

Een dagje in de tuin

Ik mocht afgelopen donderdag een dagje mee in de tuin van het Paleis (stadsschouwburg Antwerpen). Hun thema nu was : "het beweegt in de tuin"
In deze tuin kan je geen planten of bomen vinden die er groeien maar wel ideeën van kinderen.
Als impressie mochten we plaats nemen op heel wat verschillende stoelen. Stoelen met scheve poten, een stoel zonder leuning, een stoel zonder zitting, een heel zachte stoel, een heel hoge , een lage, een dubbele,...
De stoel van onze laatste keuze werd onze stoel voor de rest van de dag.
Na het 10 uurtje was het tijd om mee te helpen koken. Samen vormden we een reuze aardappelmachine. waarbij de aardappels van de ene kant naar de andere moesten geraken. Onderweg kregen ze nog een wasbeurt en werden ze in stukjes gesneden. Door deze samenwerking kon het niet anders dan een heerlijke puree worden.
Nadien gingen we in drie groepjes aan de slag. Ieder groepje op een eigen manier onder schitterende begeleiding.
Na een uurtje begonnen onze magen te rommelen en werd het tijd om van onze gemaakte puree te proeven.
Deze mochten we niet zomaar opeten. Neen hoor, we kregen speciaal bestek waarmee we konden eten. Het bestek bestond uit boetseer spatels. Dit zorgde al dadelijk voor heel wat discussie. Wat is nu onze vork, wat onze lepel,... Het was vooral de bedoeling om met onze puree te gaan bouwen. Zo'n kunstwerk werd heel goed gesmaakt door de kinderen.
In de namiddag werkten we verder en kwamen we uiteindelijk tot een kleine voorstelling.
Bij alle drie de groepen was het geweldig om het mooie eindresultaat te kunnen aanschouwen.
Ik heb heel wat bijgeleerd en enorm genoten van deze mooie dag. Met heel wat nieuwe ideetjes en barstensvol energie keerde ik huiswaarts.
De hele dag draaide rond beweging. de rode draad wordt doorheen alles meegenomen en dat maakt het zo intens en diepgaand. Je werd echt opgeslorpt in de bewegingen.
In Maart mag ik opnieuw een dag in de tuin doorbrengen maar dan met hogeschool studenten. Ik ben heel benieuwd hoe die dag er zal uitzien. Ik ben ervan overtuigd dat dit opnieuw een fantastische avontuur gaat worden.








1 opmerking:

  1. Hey Eefje!
    Ik wil gerust mee in Maart, hoor!
    Toevallig geen extra begeleiding of studente nodig om mee te gaan ;) ?
    Let me know!
    Groetjes
    Katleen

    BeantwoordenVerwijderen